måndag 8 augusti 2011

2011-08-08

Grävling, Restad Vånga
 Ikväll tog jag en sväng med kameran. Syftet var att fotografera några macrobilder
 i hagen där det fortfarande finns en del ängsblommor kvar.
Plötsligt stod jag öga mot öga med en grävling.
Jag har inte besökt dem på flera veckor och det kändes bra att ses igen ;-)
Den första var försiktig och skyndade raskt ner i sitt gryt. Ett par minuter senare lät det som en mindre jordbävning och en massa morranden. Efter det kom en större grävling ut ur ett annat gryt.
Undrar hur det står till med familjesammanhållningen med tanke på det "gräl" jag hörde...







2 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt möte! jag vill också se grävlingar, levande inte påkörda, de ser man titt som tätt...

    SvaraRadera
  2. Jag blir avundsjuk när jag ser dina härliga grävlingar :)))
    Kramar Halina

    SvaraRadera