onsdag 5 oktober 2011

2011-10-05 En liten fotopromenad vid Doversund.

Doversund, Risinge
 Idag har jag varit i Finspång.
På hemvägen körde jag vägen förbi Doversund,
en plats som jag tycker är vacker.
Där finns alltid något att fotografera så det fick bli en promenad i all enkelhet.

...och vad gjorde jag i Finspång då kanske någon undrar?
Jag köpte blomsterlökar.
Massor av tulpaner, några narcisser
och så våriris i en ljus gråblå färg som jag alltid velat ha.
Jag fotograferade dem hos en god vän i våras och bilderna hittar du här.
Nu hoppas jag få lika fint hos mig i vår ;-)









Avslutar dagens inlägg med några höstfärgade brakvedslöv.





4 kommentarer:

  1. Läckert ljus och färger... Du är bara underbar!
    Ska också titta efter lökar :))) Just nu kan man hitta på rea :)))
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  2. Det första bilderna ser nästan vintriga ut Sååå vackert det är med lövet i vattnet.
    Riktiga små tavlor.
    Kanonbilder som vanligt.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  3. Vackert landskap och vackra löv! :)

    SvaraRadera