söndag 29 juli 2012

2012-07-29

Ett torp vid vägens slut, Rimforsatrakten
Jag har varit på utflykt. Det blev ett besök på Neva Books i Rimforsa och  den
retrospektiva fotoutställningen "Falköga" med bilder av Bernt-Ola Falck.
Många intressanta bilder från sju olika utställningar hade valts ut.

Eftersom Neva har både utställningslokal och fotobokhandel var det lätt gjort att belasta nöjeskontot med ett par böcker.
Det blev "The House in the Woods" av Heikki Willamo vars föreläsning jag besökte på Vårgårdafestivalen i höstas.
Jag höll i boken då och ångrade sedan att jag inte köpte den.
Den andra boken var "Bättre bilder/småkryp och växter"
av Elin Torger och Sebastian Romert.
Båda har jag kommit i kontakt med via fotosidan.se

Efteråt fick jag följa med vännerna Inger och Jan
till den lilla stugan vid vägens slut.
En underbar lunch i trevligt sällskap och tiden bara rann iväg...
Plötsligt hade det blivit kväll.
Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar