söndag 19 augusti 2012

På fotoutställning




Hela sommaren har jag tänkt åka till Katrineholms kulturhus för att se den lettiska fotografen Inta Rukas bilder.  Så tittade jag efter öppettiderna och insåg att igår var sista dagen som utställningen var öppen. Det blev en snabb ändring av planerna och så iväg till Katrineholm.

Inta är en fantastisk fotograf.
Jag förundras över hennes närkontakt med de människor hon mött, 
och det sätt hon fotograferat dem. Hela tiden nära, naturligt och utan att försköna eller be om ett leende.
Sveriges Radio/Kulturnytt recencerar här:

Har ni möjlighet att se filmen om Inta Ruka så gör det!

1 kommentar:

  1. Jaha...å det missade jag!! Eller rättare sagt, jag visste inget...och inte tror jag släkten i Katrineholm heller hade koll på läget för då hade de nog tipsat mej, även om de inte är fotointresserade.
    Kram kram

    SvaraRadera