måndag 22 april 2013

2013-04-22

Smånunneört - Corydalis intermedia, Restad Vånga

8 kommentarer:

  1. Vackert och Fjärilen här nedan var så fin mot den blåa blomman!

    SvaraRadera
  2. Nej men, är det en Corydalis Solida? Min har nog inte ens kommit fram än!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen "Solida", bara den lilla vilda smånunneörten som jag planterat in i trädgården ;-)

      Radera
  3. Så fin bild på nunneörten... mina syns inte till alls än. Det är skillnad på klimatet hos oss, fastän vi inte bor så långt ifrån varandra.
    Om du tittar in till mig så ser du hur vi hade det i lördags när Rigmor var här. Hon hälsade tillbaka :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Redan? Din vår är alldeles speciell ;))))
    Mycket fin bild.
    Halina

    SvaraRadera
  5. Det växer verkligen i rasande fart där det startat upp. Skir och fin bild.
    M

    SvaraRadera
  6. Tack för hälsningen! Här gnyr de lite o diar för fullt.
    Vacker bild...här har tyvärr inte vårblommorna fått fart.

    SvaraRadera
  7. men kära hjärtanes då Inte nunneört också.
    Det verkar som ni har vår på riktigt där borta.
    En riktigt kanonbild. Underbara färger fint komp och ett fantastiskt skärpedjup.
    Jag är impad.
    Nu är det torsdag och jag tänker på dig jättemycket.
    Kramizzzz going

    SvaraRadera